یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

بازدید دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی از روند صدور ویزای زائرین اربعین از کنسولگری موقت عراق در کرمان

بازدید دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی از روند صدور ویزای زائرین اربعین از کنسولگری موقت عراق در کرمان

ثبت نام 40500 هزار نفر در سامانه ثبت نام پیاده روی اربعین (سماح )/ سرویس دهی کنسولگری عراق به استان های کرمان و یزد

بنا به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان ، دکتر زاهدی نماینده محترم مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عصر گذشته ( 15 آبان ) در محل حضور اعضای کنسولگری عراق در کرمان حضور یافت و از نزدیک در جریان روند صدور روادید این کشور قرار گرفت.

دکتر زاهدی در این بازدید ضمن خوش آمدگویی به هیات عراقی برای حضور در کرمان و تشکر از خدمات رسانی به زائران حسینی،بیان داشت خدمت به زائران امام حسین (ع) ثواب زیادی داشته و از برکت خوبی بهره مند است، و کسانی که زمینه ساز حضور زائران در کربلا هستند از ثواب بیشتری برخوردار می شوند.

نماینده مردم کرمان و راور با تشکر از سرکنسول و اعضای کنسولگری عراق در کرمان، خاطر نشان کرد: حضور شما در کرمان از تجمع مردم در مرزها جلوگیری و در صدور روادید تسهیل ایجاد می کند.

وی با اشاره به محبت و دوستی ایجاد شده بین مردم عراق و ایران، گفت: این دوستی و محبت بوجود آمده بواسطه محبت به اهل بیت (ع) است و دلهای شیعیان را روز به روز به هم نزدیکتر می کند.

در این بازدید حجه الاسلام صاحبی مدیر محترم حج و زیارت استان کرمان با ارائه گزارشی از روند صدور ویزای کشور عراق در کرمان گفت: حدود 40500 هزار نفر در سامانه سماح به صورت الکترونیکی ثبت نام کردند که تا امروز حدود 31000 هزار ویزا صادر شده است.

وی با بیان اینکه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب امکان دریافت مدارک برای صدور روادید در دفاتر زیارتی وجود دارد، افزود: اکنون صدور ویزا حدود 72 ساعت طول می کشد و روزانه آمادگی صدور 3 هزار ویزا در کرمان را داریم.

گفتنی است در این دیدار اعضای کنسولگری ضمن ابراز خرسندی از حضور نماینده مجلس کرمان از محل کار آنها، با دکتر زاهدی و مدیر حج و زیارت استان عکس یادگاری گرفتند.

 

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار