ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

اطلاعیه ثبت نام عتبات عالیات

 

 

                                                                                                                                    تاریخ بروز رسانی :1400/11/30

 

 

شرایطی که سازمان حج و زیارت برای پیش ثبت‌نام سفرهای نوروزی عراق درنظر گرفته نیز به این شرح است:

سازمان حج و زيارت در جهت ايجاد رفاه و سهولت بيشتر و بمنظور ایجاد آمادگی های لازم برای تشرف زائران به سفر زيارتي عتبات مقدسه عراق، اقدام به ایجاد سامانه پيش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات نموده است.
متقاضيان محترم تشرف به عتبات عاليات در دوره نوروزی 1400/12/24 لغایت 1401/01/08 می توانند با تكميل فرم مربوطه در سايت (http://atabat.haj.ir) براي خود وهمراهانشان پيش ثبت‌نام نمايند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت 10 صبح روز شنبه 1400/11/30 لغایت پایان روز جمعه 1400/12/06  خواهد بود.


تذكرات مهم

1-اعزام های برنامه ریزی شده فقط به صورت هوایی می باشد و در صورت اعلام شرایط اعزام زمینی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

2-پیش ثبت نام به صورت انفرادی و گروهی گروهی (حداقل 1 نفر و حداکثر 10 نفر ) میسر می باشد، افرادی که متقاصی اعزام با هم هستند در یک گروه ثبت نام می نمایند مانند اعضای یک خانواده، در اینصورت هر گروه از يك سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشكيل مي‌شود كه لازم است مشخصات كامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پيش ثبت‌نام سايت درج گردد.

3- هر نفر فقط یکبار و در يك گروه می تواند (بعنوان سرگروه يا همراه) پيش ثبت‌نام نمايد و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت نماید که در این صورت اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

4- كدملي و مشخصات كلي متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغايرت، اطلاعات موجود در پايگاه ثبت‌احوال کشور مبناي عمل خواهد بود، لذا در ثبت كد ملي دقت مضاعف به عمل آورید.

5- با توجه به اطلاع رسانی های مرتبط با پیش ثبت نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه( یا یکی از نزدیکان وی) در فرم ثبت نام الزامی است.

6- تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل روز، ماه و سال(بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

7- کد ملی همه افراد ده رقمی بوده و باید کلیه ارقام( صفرهای سمت چپ) آن بطور کامل در فرم ثبت شود.

8- پس از قطعي نمودن پيش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگيري به گروه تخصيص می دهد كه اين شماره را يادداشت نموده و براي پیگیری های بعدی نزد خود نگهداري خواهید فرمود.

9- بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون دارای کد QR و نتیجه منفی آزمایش PCR برای 72 ساعت قبل از پرواز الزامی است.

10- در صورتيكه تعداد افراد پيش ثبت‌نام شده از ظرفيت اعزام دوره نوروزی در استان‌هاي مختلف بيشتر باشد، اولويت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعيين و از طریق همین سایت به آنها اعلام می گردد.

11- قرعه کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سكونت سرگروه (قید شده در سیستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سكونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب نمائيد.

12- پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام (جمعه 1400/12/06) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نمی باشد.

13- داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ اعزام ضروری است.

14- فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای اولویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی، میسر نمی باشد.