تمدید مجوز فعالیت زیارتی
شرایط عکس بارگذاری شده:
عکس باید جدید باشد (حداکثر مربوط به سال جاری باشد و با تصویر بارگذاری شده در لوح قبلی متفاوت باشد).عکس بارگذاری شده باید واجد شرایط ذیل باشد:پشتزمینه آن سفید باشد.عکس پرسنلی با وضوح 300dpi و در انداز 4*6 باشد (عکس با دقت 472 پیکسل عرض و 709 پیکسل طول) باشد و حجم آن بیش از 300 کیلو بایت نباشد. لذا از قبول عکس های بزرگتر یا کوچکتر از کادر تعریف شده جدا خودداری گردد.به صورت تمام رخ باشد(عکس های نیم رخ و یا سه رخ قابل قبول نیستند) و مقداری از شانهها نیز قابل مشاهده باشد.عکس رنگی باشد.عکس روتوش نداشته باشد و از فیلترهای مختلف عکس استفاده نشده باشد.عکس بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد لذا عکسهای مخدوش قابل قبول نیستند.حاشيههاي زايد عکس اسکن شده بايد حذف شده باشد.نور سفید عکس بیش از اندازه نباشد.عکس تاریک و یا کدر نباشد. عکس شفاف باشد لذا عکسهای محو قابل قبول نیستند.استفاده از عینک و سایر مواردی که چهره را پوشش میدهد مجاز نیست.عکس باید کامل باشد و از بارگذاری عکسهای نصفه و نیمه خودداری گردد.نظر به ضرورت متخلق بودن کارگزاران زیارتی به اخلاق اسلامی شایسته است بانوان محترم در عکس ارسالی رعایت حجاب و شئونات اسلامی را نموده و همچنین اینکه آقایان نیز به محاسن شرعی زینت یافته باشند.عکس مدیر عامل و مدیر فنی در سیستم بارگذاری گردد.
شرایط پاسخنامه استعلام از پلیس نظارت بر اماکن:
< >پاسخنامه نبایست به اسم شخص صادر شود و صرفا بایستی مربوط به مکان مورد نظر باشد.آدرس؛ کدپستی و سایر مشخصات ملک باید با محل فعالیت جاری دفتر خدمات زیارتی انطباق کامل داشته باشد.انطباق آدرس؛ کدپستی و سایر مشخصات ملک استعلامی از پلیس اماکن با آخرین اطلاعات مندرج در فرم نام و نشانی (فرم 12) که توسط بازرس دفتر حج و زیارت استان تایید شده باشد.انطباق آدرس؛ کدپستی و سایر مشخصات ملک استعلامی از پلیس اماکن با آخرین اطلاعات مندرج در آخرین اگهی روزنامه رسمی که شامل محل فعالیت شرکت باشد.انطباق آدرس؛ کدپستی و سایر مشخصات ملک استعلامی از پلیس اماکن با آخرین اطلاعات مندرج در سند مالکیت و یا اجاره نامه.بارگذاری نتیجه پاسخنامه استعلام در سامانه جامع کارگزاران.
شرایط محل فعالیت دفتر خدمات زیارتی:
< >متراژ آن نباید کمتر از 40 متر مربع باشد.کاربری محل دفتر بایستی صرفاً تجاری یا اداری باشد. (سایر کاربری ها مورد قبول نمی باشد)محل فعالیت دفتر باید به سهولت در دسترس زایرین قرار بگیرد لذا محل آن نباید در زیر زمین و یا طبقات بالا (بدون آسانسور) باشد. کلیه تجهیرات و وسایل داخل دفتر خدمات زیارتی بایستی تکمیل باشد.آدرس محل فعالیت بایستی شرایط ذیل را داشته باشد.حتما بایستی پلاک ثبتی محل فعالیت در آدرس درج شده باشد.(در لوح چاپی نیز قید شده باشد)حتما بایستی تلفن محل فعالیت در آدرس درج شده باشد. (در لوح چاپی نیز قید شده باشد)حتما بایستی کد پستی محل فعالیت در آدرس درج شده باشد.از ارایه آدرس به صورت نامفهوم از قبیل: جنب مکانیکی، آژانس تلفنی، روبروی قصابی، کنار چلوکبابی و... جدا خودداری گردد.آخرین اطلاعات ملک در سامانه بارگذاری شود.
شرایط اجاره نامه:
< >تاریخ انقضای اجاره نامه بایستی به گونه ای باشد که مدت زمان آن حداقل بیش از مدت زمان فعالیت درج شده در لوح خدمات زیارتی باشد.اجارهنامه بایستی معتبر باشد(دارای کد رهگیری باشد) و از قبول اجاره نامه های دستی ممانعت بعملآید.اجارهنامههای مربوط به ارگانهای دولتی و عمومی (مساجد و...) با سربرگ و امضاء و مهر آن ارگان قابل قبول میباشد.آدرس مندرج در اجاره نامه میبایستی دقیقا مطابق با فرم نام و نشانی (فرم 12) و پاسخ استعلام از اماکن باشد.در دفاتر حقوقی آدرس مندرج در آگهی تاسیس و یا تغییر مکان باید دقیقا مطابق با فرم نام و نشانی (فرم 12) و پاسخ استعلام از اماکن باشد.اجاره نامه دفاتر حقیقی به نام شخص دارنده مجوز فعالیت خدمات زیارتی باشد و در دفاتر حقوقی بایستی اجارهنامه به نام شرکت و یا یکی از اعضای شرکت باشد.آخرین اطلاعات مربوط به اجاره نامه و ملک در سامانه جامع کارگزاران بارگذاری شود.
شرایط سند مالکیت:
< >سند مالکیت بایستی معتبر باشد.آدرس مندرج در سند مالکیت میبایستی دقیقا مطابق با فرم نام و نشانی (فرم 12) و پاسخ استعلام از اماکن باشد.در دفاتر حقوقی آدرس مندرج در آگهی تاسیس و یا تغییر مکان باید دقیقا مطابق با فرم نام و نشانی (فرم 12) و پاسخ استعلام از اماکن باشد.سند مالکیت دفاتر حقیقی به نام شخص دارنده مجوز فعالیت خدمات زیارتی باشد و در دفاتر حقوقی بایستی سند مالکیت به نام شرکت و یا یکی از اعضای شرکت باشد.آخرین اطلاعات مربوط به سند مالکیت و ملک در سامانه جامع کارگزاران بارگذاری شود.
شرایط ضمانت نامه حسن انجام کار:
< >در دفاتر خدمات زیارتی که دارای شخصیت حقیقی هستند بایستی ضمانت نامه به نام فرد دارنده مجوز باشد.در دفاتر خدمات زیارتی که دارای شخصیت حقوقی هستند بایستی ضمانت نامه به نام شرکت دارنده مجوز باشد.تاریخ انقضای ضمانت نامه بایستی به گونهای باشد که مدت زمان آن حداقل بیش از مدت زمان فعالیت درج شده در لوح خدمات زیارتی باشد.حداقل مبلغ مورد نیاز جهت ضمانت نامه بانکی و یا سفته بایستی معادل شش میلیون تومان باشد.ضمانت نامه بانکی بایستی از یکی از بانکهای فعال در شهر محل فعالیت دفتر خدمات زیارتی باشد.سفته بایستی تکمیل و به امضای دارنده مجوز برسد و در شرایط حقوقی به امضاء صاحبان حق امضاء همراه با مهر شرکت باشد. آخرین اطلاعات موجود در این زمینه بایستی در سامانه جامع کارگزاران بارگذاری و به روز رسانی شده باشد.
دفاتر حقوقی (شرایط مربوط به آکهی روزنامه رسمی)
< >در آگهی تاسیس شرکت موارد ذیل حتما قد شده باشد:در عنوان شرکت بایستی کلمه خدمات زیارتی قید شده باشد.در موضوع فعالیت های شرکت نیز بایستی وفق بند پ ماده یک مصوبه هیات محترم وزیران اصلاح شود و از سایر فعالیت های غیر مرتبط ممانعت به عمل آید.لیست اعضای شرکت بایستی در سامانه جامع کارگزاران بارگذاری شده باشد.مدیر عامل بایستی با فرد دارند مجوز فعالیت خدمات زیارتی یکی باشد.مدت فعالت کلیه اعضای هیات مدیره بایستی مشخص شده باشد و دارای اعتبار باشد.آدرس محل دفتر خدمات زیارتی بایستی با دقیقا مطابق با فرم نام و نشانی (فرم 12) و پاسخ استعلام از اماکن باشد.تمامی آگهی های تغییرات بایستی در قسمت مربوطه اسکن گردد. و اطلاعات مربوط به هرکدام در قسمت مربوطه بارگذاری شود.کلیه آگهی های شرکت خدمات زیارتی(اعم از تاسیس، تغییر اعضای هیات مدیره، محل فعالیت شرکت خدمات زیارتی، تمدید مدت فعالیت اعضاء و...) بایستی به صورت به روز رسانی شده در قسمت اساسنامه شرکت بارگذاری شود.
سایر موارد
< >ادامه فعالیت دفاتر خدمات زیارتی منوط به عدم گزارش توسط اداره کل امور کارگزاران، حراست، بازرسی، رای هیات بدوی و یا رای هیات تجدید نظر می باشد.دفاتر خدمات زیارتی بایستی 75 روز قبل از انقضای لوح فعالیت خدمات زیارتی اقدام به تمدید مجوز فعالیت خدمات زیارتی نمایند لذا چنانچه دفتر بعد از تاریخ مدت فعالیت خود درخواست تمدید بدهد می بایست موضوع ادامه همکاری نامبرده در هیات بدوی رسیدگی به شکایات مطرح گردد.چنانجه دفتر بیش از یکسال فاقد هرگونه فعالیت زیارتی باشد می بایست موضوع ادامه همکاری نامبرده در هیات بدوی رسیدگی به شکایات مطرح گردد.چنانچه هر یک از دفاتر یکی از تغییرات زیر را داشته باشند بایستی تا زمانی که تغییر مذکور به نتیجه نرسیده باشد اقدام به درخواست تمدید مجوز ننمایند. لذا بایست لوح فعالیت خدمات زیارتی مطابق با آخرین تغییرات باشد.تغییر مدیر عامل.تغییر مدیر فنی.انطباق با مجوز فعالیت خدمات زیارتی.تبدیل وضعیت از حقیقی به حقوقی.تبدیل وضعیت از حقوقی به حقیقی.الحاق فعالیت خدمات زیارتی در حوزه عمره به مجموع فعالیت های شرکت.تغییر مکان از شهری به شهر دیگر.چنانچه مجوز صادر شده صرفا در زمینه عتبات عالیات باشد می بایست نسبت به ارایه فرم شماره 1/16 که به امضای دارنده مجوز رسیده اقدام نماید.هرگونه نواقص مورد اشاره توسط اداره کل امور کارگزاران باید قبل از تمدید مجوز فعالیت مرتفع گردد.دارندگان مجوز فعالیت بند «الف» و «ب» می بایست نسبت به درج اطلاعات و همچنین بارگذاری تصویر مجوز فعالیت در سامانه جامع کارگزاران اقدام نمایند.کلیه تعهدات اخذ شده در موافقت اولیه و یا تغییرات اعمال شده می بایست پس از تایید آن مدیریت محترم مبنی بر تحقق تعهد مذکور در سامانه جامع کارگزاران بارگذاری گردد.در نهایت لازم است قبل از صدور لوح فعالیت خدمات زیارتی کلیه اطلاعات مندرج در لوح زیارتی با آخرین تغییرات دفتر/ شرکت خدمات زیارتی انطباق داشته باشد.