دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

توصیه مدیر حج و زیارت استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاحیه پرواز عتبات عالیات از فرودگاه رفسنجان در خصوص دلالان و سودجویان ویزای اربعین

توصیه مدیر حج و زیارت استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاحیه پرواز عتبات عالیات از فرودگاه رفسنجان در خصوص دلالان و سودجویان ویزای اربعین
طبق اعلام روابط عمومی حج و زیارت استان،مدیر حج و زیارت استان کرمان در جمع خبرنگاران در فرودگاه رفسنجان گفت: ارائه ویزا تنها از طریق سامانه سماح انجام می شود و زائران زیادی به دلیل ویزای جعلی که از دلالان دریافت کرده اند لب مرز معطل و گرفتار مانده اند.

حجت الاسلام صاحبی در جمع خبرنگاران در فرودگاه بین المللی رفسنجان افزود: یکی از برنامه‌هایی که در استان کرمان پیگیر هستیم، زمانی است که زائر برای اعزام به عتبات داشته باشیم و از آن به نحو احسن از آن استفاده شود.
وی ادامه داد: یکی از این کارها این است که زائران هر شهرستان هر خط پروازی که نزدیک‌شان است، بتوانند سریعتر به مقصد برسند، رفسنجان زائر خوبی دارد که حدود ۴۰ درصد زائران استان کرمان از رفسنجان است.
مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: این درصد نشان از علاقه مردم رفسنجان به عتبات است و استقبال خوبی داشتند.
وی بیان کرد: یک اجحاف قابل‌ توجهی که نسبت به رفسنجان شده بود این است که رفسنجان فرودگاه دارد و مردم می‌توانستند از همین فرودگاه پروازهای خود را انجام دهند، اما به دلیل عدم پیگیری‌ها مجبور بودند از کرمان اعزام شوند و وقت زائر گرفته می‌شد.
صاحبی خاطرنشان کرد: هم از لحاظ مسائل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و هم عدم جدیت در حج و زیارت و یا بعضی دفاتر سبب می‌شد که پروازها صورت نگیرد.
وی ابراز داشت: در این زمینه پیگیری‌های زیادی انجام شده و این بسیار مبارک است و به برکت این ماه و عزاداری‌های این ایام این کار به‌ وقوع پیوسته است و رفسنجان تنها شهرستانی است که خارج از فرودگاه کرمان این پروازها در آن انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: فعلاً بنا بر این است، حدود دو ماه این کار ادامه پیدا کند که اگر همچنان منسجم بماند، ثبات پروازی از رفسنجان هفته‌ای یک پرواز به نجف خواهیم داشت.
این مسؤل بیان کرد: در حال حاضر در استان کرمان چهار پرواز به عتبات داریم و برای اربعین تمام اعزام‌ها مختص اربعین خواهد بود و هیچ پروازی تعطیل نخواهد شد و در ایام اربعین مطابق با تقاضای بالایی که وجود دارد، تعداد پروازها بیشتر خواهد شد به‌ طوری که در هفته ۱۰ پرواز خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار صدور ویزا در استان کرمان برای اربعین داشتیم و رشد قابل‌توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته است و در حال حاضر مردم از طریق اینترنت منزل می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.
صاحبی خاطرنشان کرد: بیمه هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون‌ تومان است و خدمات پزشکی به افراد ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بعضی دلالان و سودجویان مدرن شدند و به هیچ‌چیز رحم نمی‌کنند، افزود: زائران زیادی لب مرز به دلیل ویزاهایی که از این افراد که جعلی هستند، گرفته‌اند، گرفتار و معطل مانده‌اند.
رئیس حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: این مهم باید اطلاع‌رسانی جدی شود، جز سامانه سماح هیچ کس مجاز به صدور ویزا نیست.
وی اظهار کرد: امسال ساماندهی خوبی نسبت به مرزها صورت گرفته و زائران استان کرمان از مرز شلمچه و چذابه خروج می‌توانند داشته باشند و هر کدام از مرزها را خواستار باشند می‌توانند استفاده کنند.
وی اذعان کرد: ما نسبت به بدعهدی، بدقولی و بی‌نظمی شرکت ایران ایر نگرانی شدید داریم این شرکت با سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا قرارداد بسته که اعزام زوار را در بعضی شهرستان‌ها انجام دهد، هفته گذشته هفت ساعت و شب گذشته پنج ساعت تأخیر داشته و این برنامه‌ریزی شرکت هواپیمایی سبب تأخیرها می‌شود.
وی نارضایتی زائر و اتلاف وقت زائر را نگران‌کننده دانست و افزود: زائر زمان خود را طوری تنظیم کرده که می‌تواند به زیارت‌های خود به راحتی برسد و این تأخیرها در زیارت زائران اخلال ایجاد می‌کند.

فایل پیوست

آرشیو اخبار