پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

همایش هم اندیشی معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان با کارگزاران حج وزیارت استان کرمان برگزار شد

  • 20 خرداد 1395
  • 09:20
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1458 بازدید
  • Article Rating
همایش هم اندیشی معاون محترم وزیر و  ریاست محترم سازمان با کارگزاران حج وزیارت استان کرمان برگزار شد

این همایش با حضور جناب آقای اوحدی ، معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان بهمراه معاون محترم امور حج و زیارت سازمان ، سرپرست محترم دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت ،جناب آقای دکتر پور ابراهیمی نماینده محترم مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ، نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان ،مسئولین استانی ، مدیران دفاتر زیارتی و تعدادی از مدیران حج استان در سالن آمفی تئاتر حج و زیارت کرمان  با محوریت  بد اخلاقی و کارشکنی های عربستان سعودی در اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع و اقدامات سازمان حج و زیارت در این خصوص برگزار گردید.


در ابتدای این همایش حجه الاسلام و المسلمین آقای صاحبی مدیر محترم حج و زیارت استان، ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به ریاست محترم سازمان و هیئت همراه و مدیران دفاتر حج و زیارت استان ، از زحمات و تلاشهای آقای اوحدی در طول این سه سال سپاسگزاری کردند و با اشاره به موضوع حج تمتع 95 از حضور جهاد گونه ایشان برای دفاع از عزت و کرامت زائر ایرانی تقدیر و در نهایت با اهداء هدیه ای از از طرف کارگزاران استان از  دیپلماسی انقلابی هیئت مذاکره کننده با هیئت تکفیری سعودی تقدیر بعمل آمد .

همچنین مدیر محترم استان با حضور مسئولین سازمانی و استانی با تقدیم هدیه ای از زحمات و تلاشهای ایشان تقدیر بعمل آوردند.


در ادامه جناب آقای اوحدی، ضمن تقدیر از جناب آقای پورشعبان مدیر سابق حج و زیارت استان در مدت زمانی تصدی فعالیت خود و همچنین معرفی حجه الاسلام و المسلمین آقای صاحبی مدیر جدید استان ، مطالبی را  در خصوص بد اخلاقی و سنگ اندازی های  عربستانی سعودی در زمینه اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع و اقدامات و پیگیری های سازمان حج و زیارت ارائه  فرمودند :

ایشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حادثه تلخ منا فرمودند : طبق روال همه ساله باید 7 ربیع الثانی براساس دعوت نامه وزیر حج عربستان، برای نشست عازم عربستان می شدیم. همانطور که اطلاع دارید ما در حج سال گذشته برخی از پیش پرداختهای مسکن را برای حج امسال داده بودیم و جدیت  لازم را برای حضور در حج داشتیم. که وزارت حج عربستان، با یک بد اخلاقی، دعوت نامه خودشان را کان لم یکن تلقی کردند و با کارشکنی های متعدد دو ماه این نشست را به تعویق انداختند . تا اینکه قطع رابطه سیاسی اتفاق افتاد. ما نیز براساس رهنمود مقام معظم رهبری که فرموده بودند همه برای اقامه فریضه حج تلاش کنیم، اقدام کردیم که با برخورد خلاف ادب اسلامی رژیم آل سعود مواجه شدیم. کشوری که ادعای خادمی حرمین شریفین را دارد و اظهار می کند که حج را از روابط سیاسی جدا می داند، دقیقا با عینک سیاسی امنیتی به حج نگاه می کردند.

آنقدر مسائل سیاسی را با حج که حق شرعی مردم می باشد آمیخته اند تا اینکه حق شرعی که خداوند آنرا حق همه مردم دانسته است، از زائرین ایرانی می گیرند.

با کارشکنی مجدد سه ماه تاخیر صدور ویزا برای هیئت ایرانی ایجاد کردند و در فرودگاه برخورد نامناسبی داشتند و در روز جلسه، محدودیتهای خود را اعلام کردند تا مانع حضور زائرین ایرانی در حج شوند. به وزیر حج گفتیم که حج سال گذشته 7 هزار زائر مظلوم به شهادت رسیده، مردم نگران هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز 461 شهید داده است، یعنی مردم حق ندارند یک سوال از شما داشته باشد که عربستان چه تمهیداتی دارد که این فاجعه دوباره تکرار نشود و اینکه کنسولگری و سفارت نداریم، چه کسی میخواهد از مسائل حقوقی زائر ما دفاع کند،

در دور دوم یک سناریوی عجولانه تنظیم کرده بودند که به هر شکلی امضای ما را برای تفاهم نامه بگیرند.

در 20 پیشنهاد ارائه شده گفته بودیم که در مسیرهای پرازدحام چادرهای پزشکی داشته باشیم، در مسیر رمی جمرات، پرچم کشورمان را  داشته باشیم، و آنها نوشته بودند که ایرانی ها حق ندارند پرچمشان را جایی نصب کنند و کاملا اراده شان در تقابل خواسته های طرف ایرانی برای اطمینان از وجود امنیت برای حفظ عزت و کرامت انسانی بود .

در پایان ایشان با بیان اهمیت حفظ امنیت و رفاه زائران عتبات عالیات فرمودند :با برنامه ریزی مدون و منسجم صورت گرفته با هرگونه اعزام غیر مجاز برخورد جدی صورت خواهد گرفت .

سپس جناب آقای دکتر پور ابراهیمی ،نماینده مردم کرمان و راور ضمن تقدیر و تشکر از موضع هیئت اعزامی و سازمان حج و زیارت در مقابل رفتار سخیف دولت عربستان سعودی از زحمات مدیر سابق حج استان تشکر و برای مدیریت جدید نیز آرزوی موفقیت نمودند.

 در ادامه جناب آقای پورشعبان با بیان خلاصه ای از 13 سال خدمت خود در پست مدیر حج و زیارت استان از کلیه همکاران ، ارگانهای همکار و مسئولین محترم سازمان تشکر نمودند .
در انتهای همایش آقای محمدی ،معاون محترم امور حج و زیارت با بیان دیدگاه ها و رویکردهای جدید سازمان حج و زیارت در زمینه اعزام زائر به عتبات عالیات با طرح نوین عتبات عالیات ،مواردی را در راستای تحقق اهداف سازمانی به مدیران دفاتر زیارتی اعلام نمودند  و تاکید فرمودند تمهیدات لازم جهت برخورد جدی با اعزام های غیر قانونی صورت گرفته است .

عکسهای مرتبط

فایل پیوست

آرشیو اخبار