جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

آغاز عملیات عمره مفرده و نشست خبری مدیر حج و زیارت استان کرمان با اصحاب رسانه

آغاز عملیات عمره مفرده و نشست خبری مدیر حج و زیارت استان کرمان با اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان کرمان، مدیر حج و زیارت محمد علی ایرانمنش در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 20 آذر برگزار شد، گفت: با همکاری نهادهای مختلف مقدمات اعزام زائران به عمره مفرده بعد از 9 سال وقفه از 17 دیماه آغاز خواهد گردید.

وی با بیان اینکه اولویت‌های یک تا 150 در مرحله نخست می‌توانند برای تشرف به عمره اقدام کنند، افزود: فردا ساعت 11 صبح ثبت‌نام از الویت های تا 150 متقاضیانی که در سال 1387 نزد شعب بانک ملت و ملی ودیعه‌گذاری کردند شروع خواهد شد و معتمرین می توانند با مراجعه به سامانه omrah.haj.ir نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام نمایند.

ایرانمنش با اشاره به اینکه در این سامانه گروه‌بندی امکان‌پذیر است، خاطر نشان کرد: پس از گروه‌بندی، افراد دارای اولویت پنج‌شنبه ساعت 9 صبح ثبت‌نام قطعی می‌کنند و گروه قیمتی و تاریخ اعزام و همچنین دفاتر زیارتی منتخب را در ادامه مراحل ثبت‌نام انتخاب می نمایند.

ایرانمنش عنوان نمود: مقرر گردید زائرین معزز از 10 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام شوند که استان کرمان می تواند بعنوان یکی از این ایستگاه های منتخب به زائرین استان های همجوار نیز خدمات دهند.

ایرانمنش با بیان اینکه از 17 دی تا 2 اسفند ماه اعزام 2313 نفر در قالب 18 کاروان پیش‌بینی شده است عنوان کرد: مدت زمان سفر 10 روز و شامل 5 روز اقامت در مکه و 5 روز در مدینه است که توسط هواپیمایی ایران ایر صورت خواهد پذیرفت .

وی با اشاره به اینکه گروه‌های قیمتی عمره مفرده بسته به کیفیت هتل متغیر است، تصریح کرد: حداقل قیمت با همه خدمات 40 میلیون و‌ 200 هزار تومان و بیشترین گروه قیمتی 44 میلیون و 200 هزار تومان است.

ایرانمنش درباره ارز همراه زائران عمره هم گفت: ارز همراه از طریق بانک در دستور کار قرار گرفته که دستورالعمل آن طی روزهای آینده به دفاتر خدمات زیارتی ابلاغ تا زائران بتوانند به سهولت آن را دریافت کنند.

وی درباره حضور بانوان مجرد در عمره خاطرنشان کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و عربستان هم‌محدودیت‌ها را برداشته است.

فایل پیوست

آرشیو اخبار