ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

دیدار دستندرکاران حج 1401 با مدیر کل دادگستری کرمان

  • 17 خرداد 1401
  • 13:57
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 166 بازدید
  • Article Rating

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان کرمان در مورخ 16 خرداد 1401 به مناسبت هفته حج مدیر حج و زیارت استان به اتفاق مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ، مدیران حج تمتع ۱۴۰۱ شهر کرمان و تعدادی از کارگزاران زیارتی با مدیر کل دادگستری استان دیدار و گفتگو نمودند.

در ابتدای این دیدار حجه الاسلام و المسلمین سازندگی گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ارائه و بیان نمودند در حج تمتع سالجاری تعداد 10 روحانی کاروان و تعداد 5 معین و تعداد 2 معینه در کاروان های استان اعزام میشوند .

در ادامه عربنژاد مدیر حج و زیارت استان ضمن تبریک انتصاب مدیرکل دادگستری ، گزارش کوتاهی درخصوص حوزه اجرائی حج 1401 ارائه نمود و افزود در حج امسال تعداد 1250 نفر زائر در قالب 10 کاروان مدینه قبل از استان کرمان عازم بیت ا... الحرام خواهند شد .

وی بیان کرد : زائرین استان کرمان در قالب 5 پرواز و از 22 لغایت 24 خردادبا هواپیمایی ایران ایر به مقصد مدینه اعزام خواهند شد. مدیر حج و زیارت گفت :یکی از اهداف اصلی سازمان حج و زیارت در حج 1401 عدم افزایش نرخ هزینه سفر زائرین بود اما متاسفانه در چند روز گذشته وزارت حج عربستان اقدام به افزایش 300% نرخ خدمات عمومی و مشاعر برای زائرین کشورهای اسلامی نمود که سازمان حج و زیارت مقررگردیده مبلغ اندکی را از زائرین دریافت نماید.

عربنژاد در ادامه گزارشی از وضعیت عتبات عالیات استان و پروازهای تحت نظارت سوریه سازمان حج و زیارت نیز ارائه کرد .

در پایان این دیدار حجه الاسلام والمسلمین حمیدی ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولین حج و زیارت قوه قضاییه را پرچمدار عدل و عدالت در جمهوری اسلامی ایران دانست و ضمن تاکید بر فرمایشات و رهنمود هایی مقام معظم رهبری اعلام داشت:حجاج ایرانی ضمن بهره گیری از سفر معنوی حج می بایست بعنوان سفیران جمهوری اسلامی در کشور عربستان حضور و علاوه بر توشه برداری در بعد معنوی حج وخودسازی از این فرصت نیز در بعد سیاسی و اجتماعی شناساندن انقلاب اسلامی به سایر حجاج کشور های اسلامی استفاده نمایند.

ایشان همچنین در ارتباط با تسهیل سفر زائران کرمانی نکاتی چند بیان داشتند و تعامل دستگاه قضایی با حج وزیارت استان و تشکیل جلسات تخصصی در ارتباط با آسیب شناسی با محوريت معاونت پیشگیری دادگستری استان جهت توجیه زائران دراین امرمهم استقبال نمودند.

آرشیو اخبار