پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

جلسه مدیران کاروان و مجموعه های حج تمتع 99

  • 18 اردیبهشت 1399
  • 11:34
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 553 بازدید
  • Article Rating
جلسه مدیران کاروان  و مجموعه های حج تمتع 99

روابط عمومی حج و زیارت استان گزارش داد : دومین جلسه مدیران کاروانها و مجموعه های حج تمتع 99 استان کرمان عصر چهارشنبه  مورخ99/02/17در حج و زیارت استان  برگزار گردید.

در این جلسه مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کرمان با اشاره به شعار حج سال 99 ( حج معنویت ، همبستگی و اقتدار اسلامی ) بیاناتی در خصوص دعاهای ما ه مبارک رمضان ایراد نمودند .

وی از مدیران کاروان ها خواست جهت برگزاری کلاسهای آموزشی زائرین درفضای مجازی همکاریهای لازم را داشته باشند

در ادامه نماینده هیئت پزشکی حج در کرمان درخصوص چگونگی انجام معاینات پزشکی  زائرین و اعلام لیست پزشکان مواردی را ایراد نمود و از مدیران کاروانها خواست دقت کافی در تکمیل فرم خوداظهاری زائرین را داشته باشند .

 درادامه عربنژاد مدیر حج و زیارت استان گزارشی درخصوص چگونگی ثبت نام زائرین حج تمتع سال 99 به حاضرین جلسه ارائه داد و از مدیران کاروان ها درخواست کرد سخنان گهربار مقام معظم رهبری را درخصوص برخورد گرم و مهربانانه با زائرین را سرلوحه امورات خود قراردهند.

 آقای عرب نژاد ادامه داد سازمان حج و زیارت درجهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت نموده وبرنامه ریزیهای لازم را دراین خصوص به انجام رسانده است که امیدواریم با کنترل ویروس حجی سالم را در سال 99 برگزار نماییم .

مدیر حج و زیارت استان بیان کرد :حج و زیارت کرمان اولین استانی میباشد که با هماهنگی و همکاری با مدیرکل صدا و سیمای استان  57 برنامه فرهنگی زائران را ضبط و جهت پخش در نیمه دوم ماه مبارک رمضان از صدا و سیمای استانی آماده نموده است .

مدیرحج و زیارت استان درادامه از مدیران خواست که درمعاینات پزشکی زائران هیچگونه دخالتی نداشته باشند واین مهم را به عهده هیئت پزشکی حج استان بگذارند. وی اعلام کرد بمنظور مشارکت زائرین در امور کاروان ها ، سه نفر از زائرین را بعنوان نماینده جهت تهیه جامه دان زائرین انتخاب نمایند و از مدیران کاروان خواست همکاریهای لازم را با بازرسین منتخب حج و زیارت بعمل آورند .

در ادامه سرهنگ صدقی مدیریت اداره گذرنامه استان درخصوص صدورگذرنامه زائران کاروانهای حج سال 99 استان وهمچنین درخصوص کنترل ممنوع الخروجی بعضی زائرین توضیحات لازم را ارائه داد .

فایل پیوست

آرشیو اخبار