پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

دیدار کارگزاران حج تمتع 98 با استاندار کرمان

دیدار کارگزاران حج تمتع 98 با استاندار کرمان

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان کرمان در چهارمین روز از هفته حج ، عرب نژاد مدیر حج و زیارت استان بهمراه حجه الاسلام و المسلمین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان و مدیران مجموعه وکاروانهای حج تمتع 98 شهرستان کرمان باجناب آقای دکتر فدائی استاندار کرمان دیدار وگفتگو نمودند.

 درابتدای این دیدار مدیر حج و زیارت استان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) ودهه کرامت و هفته حج گزارشی از چگونگی ثبت نام و اعزام زائران حج تمتع سال98 استان را به استحضار استاندار کرمان رساندند .

آقای عرب نژاد در ادامه تعداد زائران اعزامی به حج تمتع سالجاری  استان را 3420 نفر اعلام و ابراز داشتند اعزام های استان از  29 تیرماه آغاز و تا سوم مرداد ادامه خواهند داشت.

 ایشان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته ،  برنامه های هفته حج را ،دیدار با خانواده محترم شهدای زائر ،دیدار با امام جمعه کرمان ،انجام مسابقه حج در برنامه های مختلف رادیوئی ،عطر افشانی وگلباران قبور مطهر شهدا، برپائی ایستگاه صلواتی در گلزار مطهر شهدای کرمان و برپائی نمایشگاه عکس درمصلی کرمان اعلام که به استحضار استاندارمحترم کرمان رسانده شد .

 در پایان ایشان گزارشی از وضعیت اعزام زائر به عتبات عالیات استان و پروازهای تحت نظارت سازمان حج و زیارت ارائه دادند و عنوان نمودند با پیگیریهای استاندار محترم و سخت کوش کرمان و این مدیریت طرح عتبات استانی با نظارت حج و زیارت استان از طریق شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی درحال انجام می باشد که گروههای زمینی این طرح هر هفته به عتبات عالیات اعزام میگردند.

  در ادامه حجه الاسلام والمسلمین سازندگی ابراز داشتند حج باعث سرافرازی اسلام و دین ما می باشد و بعثه مقام معظم رهبری به دنبال این است که حج زائر با سرافرازی و درستی انجام گردد.

حجه الاسلام سازندگی در ادامه به اقدامات فرهنگی که جهت زائران کاروانهای حج 98 استان انجام گردیده اشاره کرد و گفت : قریب 16 مورد برگزاری همایش جهت زائران مرد و زن و 4مورد همایش تخصصی نیز جهت بانوان در شهرهای کرمان ، زرند ، سیرجان و رفسنجان برگزار نموده ایم و همچنین همایش اسرار و معارف حج را در شهرستانهای استان که بیش از دو کاروان داشته اند انجام و محصولات فرهنگی را با انتخاب دلخواه خود زائران دراختیار آنها قرارداده ایم .

در ادامه این دیدار جناب آقای دکتر فدائی استاندار کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت گهربار ولی نعمتمان آقا علی ابن موسی الرضا(ع) و دهه کرامت وعرض خیر مقدم به کلیه حاضرین جلسه فرمودند کار بسیار با ارزش و سخت را شما مدیران حج و زیارت و مدیران کاروانها انجام میدهید که همانا خدمت گذاری به زائران خانه خدا می باشد که درشرایط فعلی وحاکم برجامعه اسلامی انجام می گردد.

 ایشان حج را یک عبادت دانستند وکسانیکه در این زمینه فعالیت و مقدمات انجام فریضه دینی را انجام میدهندکار بسیار مهم و سختی را به سرانجام می رسانند و درشرایط فعلی که کشورما ما نیاز به وحدت و همبستگی دارد لذا این ارزش و اهمیت کار شما مدیران حج و زیارت را میرساند و انشااله باید برای سالهای آینده کیفیت کار را بالاتر ببرید تا زمینه خدمت به زائرین را افزایش دهیم و امیدوارم باکمک خداوند متعال وائمه اطهار (س) حج زائران کشور جمهوری اسلامی ایران به خوبی برگزارگردد و آثار معنوی آن درجامعه گسترش یابد.

 درپایان این دیدار استاندارکرمان قول هرگونه مساعدت و پیگیری جهت راه اندازی مجموعه فرهنگی حج را که نیاز زائران حج تمتع ،عمره مفرده وعتبات عالیات استان می باشد را دادند .

آرشیو اخبار