چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

همایش متمرکز زائرین شهرستان رفسنجان برگزار گردید

  • 14 اردیبهشت 1398
  • 08:25
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 566 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز زائرین شهرستان رفسنجان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان ، همایش متمرکز زائران حج تمتع سالجاری شهرستان رفسنجان در روز جمعه مورخ 13/02/98 ازساعت 16 الی 19 درسالن اجتماعات دانشگاه ولی عصر برگزار شد .

 ابتدای این مراسم با تلاوت آیاتی چند ازکلام ا... مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی وعرض خیرمقدم توسط آقای علیرضا فداکار از مدیران حج تمتع سال 98 آن شهرستان آغاز و در ادامه حضرت حجه الاسلام والمسلمین رمضانی پور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان رفسنجان  درخصوص چگونگی اعمال حج زائران و اینکه ما در حج چیزی به نام کارسخت نداریم و زائران نباید ترسی در دل داشته باشند که آیا اعمال ما به درستی انجام شد یا نه که الحمداله و با تلاش تمامی مسئولین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و روحانیون و مدیران و عوامل کاروانها اعمال زائران در مکه مکرمه و در ایام تشریق به خوبی انجام میگردد.

حجه الاسلام رمضانی امام جمعه رفسنجان بحث برائت از مشرکین را جزء بعد سیاسی حج دانستند و فرمودند که باید حتما برائت انجام گردد.

 در ادامه این همایش جناب آقای محمود عرب نژاد مدیر حج و زیارت استان درخصوص مسائل حج تمتع سالجاری از جمله طرح قربانی ،پروازهای رفت و برگشت ،هزینه های واریزی،معاینات پزشکی و دیگر خدماتی که سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه و مدینه منوره دراختیار زائران قرار میدهد توضیحات لازم را به زائران ارائه نمودند و از زائران گرامی درخواست نمودند که در این سفر معنوی سعه صدر داشته باشند و به قوانین ومقررات عربستان احترام بگذارند.

 ایشان در پایان سخنان خود از زائران گرامی درخواست نمودند در این سفر معنوی شهدا را خیلی یادکنند و یک شهید بزرگوار را بعنوان همسفر آسمانی خود انتخاب نمایند .

در ادامه کلیپ آموزشی حج برای زائران به نمایش در آمد و سخنران بعدی این مراسم جناب سرگرد منصوری جانشین پلیس فرودگاههای استان بودند که درخصوص لیست داروهای ممنوعه و جلوگیری از حمل آنها به عربستان و همچنین عدم حمل مواد مخدر و تبعات آن درعربستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

 در پایان اعمال و مناسک حج به صورت عملی توسط حجه الاسلام والمسلمین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری دراستان کرمان به همراهی روحانیون کاروانهای حج تمتع شهرستان رفسنجان انجام گردید.

فایل پیوست

آرشیو اخبار