پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

همایش متمرکز زائرین حج 98 استان برگزار شد

  • 13 اردیبهشت 1398
  • 11:11
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 545 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز زائرین حج 98 استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دفتر حج و زیارت استان ، همایش آموزشی و توجیهی 7 کاروان حج 98 شهرستان کرمان با حضور بیش از 1000 زائر و مسئولین استانی جناب دکتر بصیری ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، دکتر پور ابراهیمی ، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  ، عربنژاد ، مدیر حج و زیارت استان ، حجه الاسلام و المسلمین سازندگی ، نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان ، سرهنگ تیر ماهی ، فرماندهی پلیس فرودگاههای استان و دکتر اشرف گنجویی ،نمایندگی مرکز پزشکی حج و زیارت استان در تاریخ سیزدهم اردیبهشت در سالن برق کرمان برگزار گردید.

در ابتدا مدیر حج و زیارت استان ضمن خوش آمد گوئی ، گزارش کوتاهی از روند اجرائی حج 98 ارائه و افزود در سال جاری بیش از 3400  نفر زائر در قالب 24 کاروان مدینه قبل از استان کرمان عازم بیت ا... الحرام خواهند شد .

 عرب نژاد افزود شهرستان کرمان دارای 7 کاروان با تعداد 1100 نفر زائر می باشد که در این همایش مناسک حج را بصورت نمادین فرا می گیرند.

مدیرحج و زیارت استان گفت انشاءا... طی هفته های آینده در شهرستان های  رفسنجان ، سیرجان ، زرند و ... همایش متمرکز جهت زائرین این شهرستانها برگزار میگردد.

در ادامه همایش ، دکتر بصیری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان از برنامه ریزی های منظم سازمان حج و زیارت و مجموعه اجرائی آن و همچنین مدیر حج و زیارت استان و همکاران وی که نسبت به خدمات رسانی به زائرین عزیز تلاش می نمایند تقدیر و تشکر نمود و به زائرین توصیه کرد در زمان اقامت در عربستان با هوشیاری و دقت لازم مراقب توطعه ها و تفرقه افکنی دشمنان اسلام باشند.

 وی به زائرین تاکید کرد به مناسک عبادی و سیاسی حج پرداخته و با وحدت و همدلی جلوی تفرقه افکنی دشمنان اسلام را بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان بر ترویج مسئله معنویت در میان اقشار جامعه و بخصوص حجاج عزیز تاکید کرد.

در ادامه فرمانده پلیس فرودگاه کرمان نیز درخصوص بازرسی بدنی و ساک زائرین و داروهای ممنوعه و حمل مواد مخدر توصیه و تاکیدات لازم را به زائرین نمودند.

دکتر اشرف گنجویی نیز در این همایش نسبت به توجیه زائرین به داشتن داروهای ضروری تاکید کرد .

در آخر همایش اجرای نمادین مناسک حج با حضور زائرین و با همکاری دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان برگزار گردید .

آرشیو اخبار