پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

مدیر حج و زیارت استان کرمان با دکتر بصیری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان کرمان، عصر مورخ 97/09/27محمود عربنژاد مدیر حج و زیارت استان کرمان و حجه الاسلام و المسلمین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری  با دکتر بصیری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان پیرامون مسائل حج 97 و 98 ، اربعین 97 و فعالیت اعزام کنندگان غیر مجاز در دفتر استانداری دیدار و گفتگو نمودند.

 

در ابتدای این دیدار مدیر حج و زیارت استان گزارشی از وضعیت نیروی انسانی ، بودجه سالانه و همچنین آغاز برنامه ریزی حج تمتع 98 ارائه داد .

عربنژاد با اشاره به اعزام زائرین در اربعین  97 گفت : حج و زیارت استان بهمراه کمیته 12 گانه استان در ستاد اربعین حسینی سال 97 توانست بمنظور سهولت و تسریع در صدور روادید اربعین،  اقدام به راه اندازی کنسولگری موقت عراق در استان نماید و با ثبت‌نام ازمشتاقان از طریق سامانه سماح و مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی حج و زیارت تعداد   61821   روادید اربعین در استان صادر گردید .
عربنژاد مدیر حج و زیارت استان ضمن تشریع نحوه اعزام زائرین به عتبات عالیات، گفت: افرادی در جامعه اعم از حقیقی و حقوقی نسبت به اعزام زائرین عتبات عالیات بدون مجوز سازمان حج و زیارت اقدام می نمایند که با توجه به نداشتن شرایط قانونی مشکلات عدیده ای را برای اینگونه زائرین ایجاد می نمایند که این مدیریت با طرح دعوی از این افراد در محاکم دادگستری عزم جدی در جلوگیری از فعالیت این افراد دارد.

در ادامه حجه السلام و المسلمین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ، در خصوص مسائل فرهنگی و فعالیت نمایندگی بعثه در استان گزارشی ارائه نمودند .

آقای دکتر بصیری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز ضمن اعلام حمایت از عملکرد مدیریت حج و زیارت استان در خصوص جلوگیری از فعالیت اعزام کنندگان غیر مجاز در جامعه بیان داشتند سفرهای عتبات عالیات باید تحت نظارت حج و زیارت انجام گردد و مقرر است بانک های استان تعدادی وام قرض الحسنه دو میلیون تومانی در اختیار زائرین عتبات عالیات که تحت نظارت حج و زیارت  اعزام می گردند قرار دهند .

آرشیو اخبار