چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی مدیر حج و زیارت استان در خصوص ثبت نام اربعین حسینی 97

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان  ، مدیر حج و زیارت استان کرمان در نشست خبری دوشنبه شب با بیان فرزای از وصیت نامه سرباز شهید محمدی در خصوص پیاده روی اربعین توضیحات مفصلی داد.

محمود عربنژاد ، مدیر حج و زیارت استان، (30 مهر ) در نشست خبری بیان داشت: ثبت نام پیاده روی اربعین در سامانه سماح، نسبت به سالهای گذشته رشد داشته است و این در حالی است که در اربعین سال گذشته 48 هزار ویزا  تا روز اربعین صادر گردید که امسال و تا امروز که 8 روز مانده به اربعین است ، 60/000 هزار نفر در سامانه سماح  ثبت نام کردند که 57000 ویزا برای آنان صادر گردیده است که نشانه استقبال خوب مردم کرمان از سفر معنوی پیاده روی اربعین می باشد  .

مدیرحج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ ویزای اربعین حسینی سالجاری  234/875 تومان است گفت: مبلغ ویزا بصورت کاملا الکترونیکی از زائرین و در ادامه فرآیند ثبت نام در سامانه ساماح از متقاضیان دریافت می گردد .

وی افزود : مردم عزیز و زائران اربعین حسینی که قبلا ویزا خود را با نرخ بیشتری دریافت کرده اند می توانند بعد از اربعین با در دست داشتن کارت ملی به یکی از شعب بانک ملی مراجعه و مبلغ مابه التفاوت هزینه ویزا که بحسابشان واریز گردیده است را دریافت نمایند .

وی در ادامه مراحل صدور ویزا را  (1- ثبت نام در سامانه سماح )( 2- تحویل گذرنامه و عکس به دفاتر زیارتی ) (3- ارسال به کنسولگری)عنوان کرد و اظهار داشت که صدور ویزا اربعین در فاصله بین 48 تا 72 ساعت صورت می گیرد .

عربنژاد گفت :متقاضیان تشرف کرمانی در 103 دفتر زیارتی ثابت و 20 دفتر نمایندگی موقت در حال ثبت نام می باشند .

وی با اشاره به فعالیت 103 دفتر زیارتی در استان گفت: 20 نمایندگی هم در این ایام در بخش ها و شهرهایی که دفتر زیارتی نبوده ایجاد کردیم که در واقع بیش از 120 مرکز آماده دریافت مدارک زائرین اربعین است و با این بستر، هیچ مشکلی وجود ندارد{که افراد بخواهند سراغ دلال ها بروند} .

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقبال مردم از سامانه سماح اشاره و تصریح کرد: آسیب هایی از خارج وارد شده و هر کسی و موسسه ای خارج از سازمان حج و زیارت ادعای صدور ویزا کرد مطمئنا''پشت آن سودجویی است. راه برای خدمت به زائرین اباعبدالله بسیار زیاد و مورد نیاز هم است اما تنها کانال رسمی صدور ویزا سامانه سماح است؛ ما گزارش هایی از فعالیت دلالان داریم به طور مثال خیلی جای تعجب است وقتی یک آرایشگاه زنانه مدعی اعزام و صدور ویزا می شود.

 مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در خصوص تخصیص ارز زائرین اربعین بیان داشت:

ارز تنها به زائران اربعین حسینی که مراحل دریافت ویزای خود را از طریق سامانه سماح انجام داده اند امکان پذیر می باشد و حداکثر مبلغ ارز دینار عراقی 000‏/100 دینار و به نرخ 96 ریال به ازای هر دینار می باشد .

وی افزود زائرین جهت خرید ارز دینار می بایست از طریق پیام رسان بله و دریافت آن در کشور عراق اقدام کنند و منجر به صدور شناسه پرداخت می گردد که می توانند با در دست داشتن این شناسه پس از عبور از مبادی ورودی کشور عراق در مرزهای مهران،شلمچه،چذابه ،به کارگزاری های بانک ملی ایران در این مناطق و شهرهای نجف،کربلا و کاظمین مراجعه کرده و نسبت به دریافت ارز خریداری شده ( دینار عراق)،اقدام کنند.

وی همچنین ادامه داد پرداخت ارز به زائران کمتر از 12 سال (متولدین بعد از تاریخ 11‏/08‏/1385) امکان پذیر نمی باشد .

وی به مردم عزیزی که عازم این سفر معنوی هستند توصیه کرد حتما در کرمان ویزای خود را بگیرند و به هیچ وجه جهت صدور ویزا به مرزها مراجعه ننمایند که این امکان در مرز وجود ندارد .

آرشیو اخبار