پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

گردهمایی متمرکز آموزشی - توجیهی زائرین حج تمتع سال 93 شهرستان کرمان در دومین روز از هفته حج

  • 08 شهریور 1393
  • 14:36
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 707 بازدید
  • Article Rating
گردهمایی متمرکز آموزشی - توجیهی زائرین حج تمتع سال 93 شهرستان کرمان در دومین روز از هفته حج

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت کرمان ،در دومین روز از هفته حج گردهمایی متمرکز آموزشی - توجیهی زائرین حج تمتع سال 93 شهرستان کرمان با حضور مدیر حج استان،مسئول محترم نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری ،فرمانده پلیس فرودگاه های استان،نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و حراست حج و زیارت استان برگزار گردید.

این همایش که ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 93/06/07در محل سالن همایش خانه شهر با حضور پرشور زائرین 7 کاروان شهر کرمان  به تعداد 900 نفر مشتاق حرم شریف نبوی و بیت اله الحرام  با قرائت قرآن و خیر مقدم توسط مجری برنامه آغاز شد.

حجه الاسلام و المسلمین جناب اقای سازندگی ، پیام  حضرت حجه الاسلام و المسلمین  قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری را قرائت نموده و دیگر توصیه های ضروری را به زائرین یادآوری فرمودند.

سپس جناب سرهنگ دلاور ،فرمانده محترم پلیس فرودگاههای استان در جمع زائرین حضور یافته و نسبت به قوانین جاری و مقررات پلیس فرودگاه و عدم حمل مواد مخدر  و شیوه بازرسی در فرودگاه را توضیح دادند.

با توجه به حضور جناب آقای دکتر پور ابراهیمی نماینده محترم مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این همایش ،ایشان با تأکید بر لزوم غنیمت شمردن تمام لحظات این سفر معنوی و نورانی اظهار داشتند: زائران خانه خدا بدانند که از دست دادن دقایق و ثانیه‌های این سفر  قابل جبران نیست.

در ادامه همایش، مدیر حج و زیارت استان به ویژگی های حج سالجاری اشاره کرده و گفتند: با توجه به نرخ تورم در کشور عربستان و همچنین نرخ دلار در کشور هزینه سغر حج امسال نسبت به سال قبل تغییر نداشته و همچنین مبلغ 11/000/000ریال نیز از محل صرفه جویی های سازمان حج وزیارت و همکاری بانک ملی از محل سپرده گذاری به زائرین برگشت داده شد که در قسط دوم محاسبه و کسر گردید.

ایشان در ادامه اعلام داشتند ،پرداخت هزینه سفر زائرین برای اولین بار در حج سالجاری در دو قسط دریافت گردید و مبلغ 1/400/000 ریال نیز از محل صرفه جوئی های سازمان حج و زیارت بابت تهیه چمدان به زائرین برگشت داده شد و چمدان بصورت رایگان تحویل زائرین گردید.

در پایان آقای پورشعبان ضمن بر شمردن سایر ویژگی های حج سالجاری و آرزوی حجی مقبول برای زائرین اظهار نمودند جوان‌ترین زائر استان کرمان  18 ساله  و مسن‌ترین آنها 94 ساله می باشند.

در نهایت مسئول حراست حج و زیارت استان با بیان نکات امنیت در سفر ویژه زائرین حج  تمتع و اطلاع رسانی به زائرین در این خصوص  همایش را به پایان رساندند.  

 

آرشیو اخبار