پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

همایش متمرکز زائرین حج 97 شهرستان کرمان برگزار گردید

همایش متمرکز زائرین حج 97 شهرستان کرمان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی دفتر حج و زیارت استان ، همایش آموزشی و توجیهی کاروانهای حج 97 شهرستان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ،  معاون امور حج و زیارت ، مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، مدیر کل فرودگاههای استان ، فرماندهی پلیس فرودگاههای استان ، نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان و زائرین حج 97 شهرستان کرمان در تاریخ یکم تیرماه در سالن تلاش کرمان برگزار گردید.

در ابتدا مدیر حج و زیارت استان ضمن خوش آمد گوئی ، گزارش کوتاهی از روند اجرائی حج 97 ارائه و افزود در سال جاری تعداد 2890 نفر زائر در قالب 22 کاروان مدینه قبل از استان کرمان عازم بیت ا... الحرام خواهند شد .

 عرب نژاد افزود شهرستان کرمان دارای 7 کاروان با تعداد 1000 نفر زائر می باشد که در این همایش مناسک حج را بصورت نمادین فرا می گیرند.

مدیرحج و زیارت استان گفت انشاءا... طی هفته های آینده در شهرستان های  رفسنجان ، سیرجان ، زرند و ... همایش متمرکز جهت زائرین این شهرستانها برگزار میگردد.

در ادامه همایش معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استان ، سلام گرم سرپرست استانداری کرمان را به حاضرین در همایش ابلاغ نمود.

ملانوری از برنامه ریزی های منظم سازمان حج و زیارت و مجموعه اجرائی آن و همچنین مدیر حج و زیارت استان و همکاران وی که نسبت به خدمات رسانی به زائرین عزیز تلاش می نمایند تقدیر و تشکر نمود و به زائرین توصیه کرد در زمان اقامت در عربستان با هوشیاری و دقت لازم مراقب توطعه ها و تفرقه افکنی دشمنان اسلام باشند.

 وی به زائرین تاکید کرد به مناسک عبادی و سیاسی حج پرداخته و با وحدت و همدلی جلوی تفرقه افکنی دشمنان اسلام را بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان بر ترویج مسئله معنویت در میان اقشار جامعه و بخصوص حجاج عزیز تاکید کرد.

در ادامه همایش مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت ضمن تمجید از مشاهیر و بزرگان استان کرمان آنان را مردمی با فرهنگ و با شعور دانست که در عرصه های مختلف کشور خوب درخشیده اند .

نصیری نکات مهم حراستی را برای زائرین بازگو و از آنان درخواست نمود در بدو ورود به عربستان و مخصوصاً فرودگاه های جده و مدینه منوره صعه صبر داشته باشند تا با آرامش وارد سرزمین وحی شوند .

وی گفت از زائرین همه کشورها انگشت و تصویر برداری صورت می پذیرد که این یک امر معمول و متداول می باشد لذا زائرین  نباید در این خصوص حساسیتی را ایجاد نمایند.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت از زائرین درخواست نمود بر اساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان حج و زیارت و توصیه مدیران کاروانها عمل نمایند و همچنین بایستی قوانین و مقررات کشور عربستان را کاملاً رعایت کنند تا هیچ مشکلی برای زائران بوجود نیاید ولی چنانچه به هر علتی زائر دستگیر شد بایستی فوراً به حراست سازمان اطلاع داده شود و هیچ مدرکی را بدون حضور حراست امضا ننمایند.

وی در پایان به زائرین توصیه کرد در قبرستان بقیع از درگیری و یا مجادله کردن با مامورین سعودی خودداری نمایند .

در ادامه جلسه حضرت حجه الااسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان فضائل اعمال حج را برشمرد و حج را یک تکلیف الهی دانست که برعهده فرد مستطیع و حج گذار از سوی خدای متعال قرار گرفته است .

 امام جمعه کرمان به زائران توصیه کرد در تک تک اعمال حج تدبر کنند و از سختی اعمال حج هراس نداشته باشند و حج را فقط بقصد قربت و برای رضای خدا انجام دهند.

در ادامه معاون امورحج و زیارت سازمان در خصوص مسائل اجرایی حج 97 ، آمادگی کامل حوزه اجرائی مجموعه سازمان و مدیران کاروانها را جهت خدمات رسانی به زائرین بیان کرد  و افزود مدت اقامت زائران در مدینه منوره بدلیل ساخت و ساز هتلها و گسترش حرم نبوی کاهش یافته بطوری  که زائرین فقط پنج شب و شش روز در مدینه منوره حضور دارند .

وی به زائرین توصیه کرد تا سوغات خود را در ایران و از کالای ایرانی انتخاب و شعار سال مقام معظم رهبری را نیز تحقق بخشند که به همین مناسبت سازمان حج و زیارت با شرکت دیجی کالا وارد مذاکره و عقد قرارداد گردید تا اجناس مورد نیاز زائرین را در این فروشگاه بصورت متمرکز تهیه و آماده سازی گردد .

رضایی افزود همه کاروان های استان کرمان مدینه قبل بوده و انشاالله پرواز زائرین استان از تاریخ  چهارم مرداد ماه بمدت یک هفته انجام می شود و همچنبن پروازهای برگشت استان از هفتم شهریورماه آغار میگردد.

در ادامه فرمانده پلیس فرودگاه کرمان نیز درخصوص بازرسی بدنی و ساک زائرین و داروهای ممنوعه و حمل مواد مخدر توصیه و تاکیدات لازم را به زائرین نمودند.

در آخر همایش اجرای نمادین مناسک حج با حضور زائرین یکی از کاروان ها  و با همکاری دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان برگزار گردید .

فایل پیوست

آرشیو اخبار