پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش متمرکز زائرین حج 97 شهرستان کرمان برگزار گردید

همایش متمرکز زائرین حج 97 شهرستان کرمان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی دفتر حج و زیارت استان ، همایش آموزشی و توجیهی کاروانهای حج 97 شهرستان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ،  معاون امور حج و زیارت ، مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، مدیر کل فرودگاههای استان ، فرماندهی پلیس فرودگاههای استان ، نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان و زائرین حج 97 شهرستان کرمان در تاریخ یکم تیرماه در سالن تلاش کرمان برگزار گردید.

در ابتدا مدیر حج و زیارت استان ضمن خوش آمد گوئی ، گزارش کوتاهی از روند اجرائی حج 97 ارائه و افزود در سال جاری تعداد 2890 نفر زائر در قالب 22 کاروان مدینه قبل از استان کرمان عازم بیت ا... الحرام خواهند شد .

 عرب نژاد افزود شهرستان کرمان دارای 7 کاروان با تعداد 1000 نفر زائر می باشد که در این همایش مناسک حج را بصورت نمادین فرا می گیرند.

مدیرحج و زیارت استان گفت انشاءا... طی هفته های آینده در شهرستان های  رفسنجان ، سیرجان ، زرند و ... همایش متمرکز جهت زائرین این شهرستانها برگزار میگردد.

در ادامه همایش معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استان ، سلام گرم سرپرست استانداری کرمان را به حاضرین در همایش ابلاغ نمود.

ملانوری از برنامه ریزی های منظم سازمان حج و زیارت و مجموعه اجرائی آن و همچنین مدیر حج و زیارت استان و همکاران وی که نسبت به خدمات رسانی به زائرین عزیز تلاش می نمایند تقدیر و تشکر نمود و به زائرین توصیه کرد در زمان اقامت در عربستان با هوشیاری و دقت لازم مراقب توطعه ها و تفرقه افکنی دشمنان اسلام باشند.

 وی به زائرین تاکید کرد به مناسک عبادی و سیاسی حج پرداخته و با وحدت و همدلی جلوی تفرقه افکنی دشمنان اسلام را بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان بر ترویج مسئله معنویت در میان اقشار جامعه و بخصوص حجاج عزیز تاکید کرد.

در ادامه همایش مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت ضمن تمجید از مشاهیر و بزرگان استان کرمان آنان را مردمی با فرهنگ و با شعور دانست که در عرصه های مختلف کشور خوب درخشیده اند .

نصیری نکات مهم حراستی را برای زائرین بازگو و از آنان درخواست نمود در بدو ورود به عربستان و مخصوصاً فرودگاه های جده و مدینه منوره صعه صبر داشته باشند تا با آرامش وارد سرزمین وحی شوند .

وی گفت از زائرین همه کشورها انگشت و تصویر برداری صورت می پذیرد که این یک امر معمول و متداول می باشد لذا زائرین  نباید در این خصوص حساسیتی را ایجاد نمایند.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت از زائرین درخواست نمود بر اساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان حج و زیارت و توصیه مدیران کاروانها عمل نمایند و همچنین بایستی قوانین و مقررات کشور عربستان را کاملاً رعایت کنند تا هیچ مشکلی برای زائران بوجود نیاید ولی چنانچه به هر علتی زائر دستگیر شد بایستی فوراً به حراست سازمان اطلاع داده شود و هیچ مدرکی را بدون حضور حراست امضا ننمایند.

وی در پایان به زائرین توصیه کرد در قبرستان بقیع از درگیری و یا مجادله کردن با مامورین سعودی خودداری نمایند .

در ادامه جلسه حضرت حجه الااسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان فضائل اعمال حج را برشمرد و حج را یک تکلیف الهی دانست که برعهده فرد مستطیع و حج گذار از سوی خدای متعال قرار گرفته است .

 امام جمعه کرمان به زائران توصیه کرد در تک تک اعمال حج تدبر کنند و از سختی اعمال حج هراس نداشته باشند و حج را فقط بقصد قربت و برای رضای خدا انجام دهند.

در ادامه معاون امورحج و زیارت سازمان در خصوص مسائل اجرایی حج 97 ، آمادگی کامل حوزه اجرائی مجموعه سازمان و مدیران کاروانها را جهت خدمات رسانی به زائرین بیان کرد  و افزود مدت اقامت زائران در مدینه منوره بدلیل ساخت و ساز هتلها و گسترش حرم نبوی کاهش یافته بطوری  که زائرین فقط پنج شب و شش روز در مدینه منوره حضور دارند .

وی به زائرین توصیه کرد تا سوغات خود را در ایران و از کالای ایرانی انتخاب و شعار سال مقام معظم رهبری را نیز تحقق بخشند که به همین مناسبت سازمان حج و زیارت با شرکت دیجی کالا وارد مذاکره و عقد قرارداد گردید تا اجناس مورد نیاز زائرین را در این فروشگاه بصورت متمرکز تهیه و آماده سازی گردد .

رضایی افزود همه کاروان های استان کرمان مدینه قبل بوده و انشاالله پرواز زائرین استان از تاریخ  چهارم مرداد ماه بمدت یک هفته انجام می شود و همچنبن پروازهای برگشت استان از هفتم شهریورماه آغار میگردد.

در ادامه فرمانده پلیس فرودگاه کرمان نیز درخصوص بازرسی بدنی و ساک زائرین و داروهای ممنوعه و حمل مواد مخدر توصیه و تاکیدات لازم را به زائرین نمودند.

در آخر همایش اجرای نمادین مناسک حج با حضور زائرین یکی از کاروان ها  و با همکاری دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان برگزار گردید .

فایل پیوست

آرشیو اخبار