شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

جلسه کمیته ثبت نام و اعزام اربعین 97 برگزار گردید

  • 26 شهریور 1397
  • 09:13
  • اربعین
  • 0 دیدگاه
  • 1125 بازدید
  • Article Rating
 جلسه کمیته ثبت نام و اعزام اربعین 97 برگزار گردید

 جلسه کمیته ثبت نام و اعزام اربعین 97 برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی دفترحج و زیارت استان کرمان ، عرب نژاد مدیر حج و زیارت استان،  در جلسه کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) به دست نوشته یکی از شهدای استان که گفته بود «ما با خون خود مان راه کربلا را جارو می کنیم تا شما به راحتی به سفرکربلا بروید» اشاره و تصریح کرد: ما این راهپیمایی اربعین را مدیون خون شهدا هستیم.

مدیرحج و زیارت استان با تأکید بر اینکه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم ؛ افزود: همه تلاش های ما باید در راستای حرکت مردمی باشد.

عرب نژاد اعلام کرد : ثبت نام درسامانه سماح احتمالاً از هفته آینده شروع خواهد شد و در این راستا جلسه ای آموزشی برای کاربران 110 دفتر زیارتی استان برگزار خواهیم کرد تا مشکلی جهت ثبت نام نداشته باشند.

 وی گفت: همچنین ساختمان کنسولی تحویل شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان شده و انشاالله در هفته آینده آماده می باشد

عرب نزاد تاکید کرد تمام هزینه های دریافتی از زائران به صورت الکترونیکی امی باشد لذا دریافت وجه نقد از زائرین اربعین تخلف و بر خلاف دستورالعمل ها می باشد

مدیرحج و زیارت استان تأکید کرد : تقاضا داریم از هم اکنون اطلاع رسانی به مردم انجام شود تا هیچ گونه وجهی را به صورت دستی به افراد و دفاتر غیر مجاز پرداخت ننمایند.

در ادامه حجه الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری هم با ارائه گزارشی از کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ، به برنامه های پیش روی این کمیته اشاره کرد و از نصب بنرهای مربوط به اربعین در ورودی وخروجی شهرهای استان، بروشورهای فرهنگی، جلسات آموزشی مبلغین، طرح نائب الشهید و... هم خبر داد.

وی  بیان کرد خداوند توفیق داد تا بتوانیم مقدمات پیاده روی اربعین را فراهم کنیم جای شکر گزاری دارد؛ از اعضای کمیته خواست تا مسئله همگام سازی و همگام پنداری را مد نظر قراردهند.

در ادامه مسئولین و نمایندگان سایر کمیته ها گزارش و عملکرد حوزه کاری خود را بیان کردند از جمله مهدی صیفوری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام آمادگی برای اعزام زائران خبر داد و افزود : کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان در بحث انتقال تجهیزات و انتقال زائران با ناوگان جاده ای هیچ گونه مشکلی ندارد ، و نرخ بلیط اتوبوس استان کرمان طی پنج سال گذشته هیچ تغییری نکرده و امسال هم همانند سالهای قبل  به زائرین اربعین حسینی (ع) خدمت رسانی می نمایند

فایل پیوست

آرشیو اخبار