شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

مدیر حج و زیارت استان با مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در خصوص اعزام کنندگان غیر مجاز بحث و تبادل نظر نمودند.

مدیر حج و زیارت استان با مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در خصوص اعزام کنندگان غیر مجاز بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان کرمان ، محمود عرب نژاد مدیر حج وزیارت استان به اتفاق آقای اصغر بنی اسدی مسئول بازرسی ورسیدگی به شکایات در روز دوشنبه مورخ 97/02/31با آقای دکتر میری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان در محل آن اداره دیدار وگفتگو نمودند .
درابتدای این دیدار آقای عرب نژاد گزارشی درخصوص وضعیت کاروانهای عتبات عالیات و همچنین ثبت نام و اعزام زائران درقالب گروههای آزاد و خارج از نظارت حج و زیارت ارائه دادند و فرمودند تعداد 4 دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی که مجوز زیارتی هم دارند در زمینه ثبت نام و اعزام زائران به صورت آزاد و غیر مجاز فعالیت دارند و مردم هم از وضعیت آزاد برها اطلاعی ندارند و میطلبد که تمامی مدیران استان حمایت کنند و از مدیرکل تعزیرات حکومتی استان درخواست نمودند درصورتیکه شکایت علیه آزاد برها مطرح میگردد درچارچوب قوانین و مقررات برخورد قاطع داشته باشند.
در ادامه آقای عرب نژاد درخصوص راه اندازی طرح عتبات استانی و راه اندازی مجدد پروازهای عتبات تحت نظارت حج و زیارت از تاریخ 12/03/97 درقالب اعزامهای هوایی و زمینی با هزینه های مناسب توضیحات مبسوطی را ارائه نمودند.
درادامه جناب آقای دکتر میری اظهار داشتند رسیدگی به حقوق شهروندی یکی از وظایف تعزیرات حکومتی است و اگر هر واحد صنفی ،تولیدی و یا خدماتی که فاقد مجوز باشدو تخلفی مرتکب شود، درچارچوب قوانین ومقررات برخورد میکنیم.
وی در بحث اعزام زائران در قالب کاروانهای آزاد اعلام نمود، چنانچه دفتری جهت اعزام زائر از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده نماید و همچنین کسانی که فاقد مجوز هستند و در زمینه های مختلف فعالت غیر قانونی دارند و از طرفی حق وحقوق زائرین را پایمال می نمایند و تخلف انجام میدهند تعزیرات حکومتی استان در دو جنبه خصوصی وعمومی به امورات آنان رسیدگی می نماید.
همچنین ایشان اعلام نمودند اداره تعزیرات حکومتی استان آماده هرنوع همکاری با حج وزیارت استان کرمان می باشد.

فایل پیوست

آرشیو اخبار