شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

بار غیر همراه زائرین استان کرمان تحویل فرودگاه گردید.

  • 11 مرداد 1396
  • 09:07
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1584 بازدید
  • Article Rating
بار غیر همراه زائرین استان کرمان تحویل فرودگاه گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان کرمان : مسئول عملیات حج 96 استان کرمان اعلام کرد :هر ساله در عملیات حج تمتع جهت سهولت و روان سازی در ورود زائرین به فرودگاه ، بار غیر همراه زائرین حداکثر  5 روز قبل از اعزام با همکاری فرماندهی پلیس فرودگاه ،گمرک ،شرکت هواپیمایی مجری و حج و زیارت تحویل انبار فرودگاه می گردد تا زائرین هنگام اعزام با رفاه و آسایش  بیشتر به فرودگاه وارد گردند.

آقای مجد در ادامه افزود :بار غیر همراه زائرین در حج سالجاری از مورخ 10 تا 14 مرداد بصورت منظم و به ترتیب الویت اعزام زائر تحویل فرودگاه گردید.

وی همچنین اضافه کرد : توشه همراه برای مسافرین حج سالجاری به صورت چمدان های یکپارچه و با رنگبندی مجزا برای هر کاروان صورت گرفت که در مجموع  بار همراه مجاز برای هر مسافر 2 چمدان و یک ساک دستی می باشد .

وی خاطر نشان کرد:در حج سالجاری تعداد  4000 عدد چمدان که با برچسب های الصاق شده و  با هماهنگی بسیار خوب پلیس فرودگاه استان ، خادمین زائر حج و زیارت و گمرک استان آماده بار گیری شده است همراه با پرواز زائرین به کشور مقصد اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد :با توجه به اعلام مکرر به زائرین  در خصوص حمل مواد ممنوعه به کشور عربستان بهمراه داشتن هر گونه  قرص‌هاي كدئين دار، ترامادول و متادون به عربستان ممنوع می باشد و زائرین می بایست از بهمراه داشتن موارد مذکور خودداری نمایند.

آقای مجد گفت: خوشبختانه در عمليات حج گذشته در عربستان  هيچ زائري به جرم حمل مواد مخدر دستگير نشد که این نشانه از اطلاع رسانی دقیق و مکرر به زائرین و  بازرسی دقیق و بی نقص پلیس فرودگاه استان می باشد
وی همچنین  افزود: با توجه به آغاز عملیات اعزام زائرین استان از مورخ 15/05/96  به زائران توصيه مي‌كنم همراه خود قرص‌هاي كدئين دار، ترامادول و متادون حمل نكنند چرا كه همراه داشتن اين قرص‌ها در عربستان جرم محسوب مي‌شود.

وی عنوان کرد:در حج سالجاری  هر زائر مي‌تواند ۵ هزار دلار به همراه خودش داشته باشد. در خصوص حوزه مواد مخدر نيز اگر حتي يك گرم مخدر از حجاج در داخل كشور كشف شود، اين فرد بار اول يك تا ۵ سال و بار دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج مي‌شود.

وي همچنين به زائران توصيه كرد هيچ بار امانتي از كسي قبول نكنند چرا كه ممكن است اين بار داراي اشياي ممنوعه از جمله مواد مخدر باشد.
 وی در نهایت از زائرین خواست :هنگام دریافت وسایل و اثاثیه خود ، جامه دان ها و وسایل دیگران را به اشتباه برندارید . گاهی تشابه ظاهری جامه دان ها باعث اشتباه و سرگردانی می شود . به منظور جلوگیری از بروز اشتباه ، شماره رسید جامه دان ها را که بر روی بلیت شما الصاق شده با شماره برچسب های الصاقی روی چمدان مطابقت دهید

فایل پیوست

آرشیو اخبار