جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

مدیر حج و زیارت استان با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان دیدار کرد

مدیر حج و زیارت استان  با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان کرمان در ادامه سفر های شهرستانی آقای محمود عرب نژاد مدیر حج وزیارت استان به اتفاق اصغر بنی اسدی مسول بازرسی وحجه الاسلام سازندگی مسول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان به شهرستان جیرفت عزیمت نموده و با جناب آقای اسحاقی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان در دفتر ایشان دیدار وگفتگو نمودند.

 دراین دیدار که درفضای بسیار صمیمی برگزار گردید مدیر حج استان گزارشی از چگونگی ثبت نام واعزام زائران حج تمتع سال ۱۳۹۷و آغاز چگونگی مقدمات ثبت نام زائران حج تمتع سال ۱۳۹۸ و چگونگی ثبت نام زائران اربعین حسینی سالجاری در سامانه سماح را به استحضار ایشان رساندند.

 ایشان تعداد روادید صادر شده برای زائران اربعین سال ۹۷ را بیش از ۶۲ هزار نفر اعلام نمودند که نسبت به سال ۹۶ بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است .

درادامه عرب نژاد گزارشی درخصوص وضعیت عتبات عالیات استان و آزاد برهایی که در جنوب استان فعالیت غیر مجاز دارند را به اطلاع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان رساندند و اعلام داشتند مجموعه حج وزیارت استان این آمادگی را دارد که با هماهنگی مسولین جنوب استان با گروههای آزاد بر از طریق مراجع قانونی برخورد نماید.

 در ادامه جناب حجه الاسلام سازندگی مسول دفتر نمایندگی بقعه مقام معظم رهبری در استان گزارشی از وضعیت فرهنگی کاروانهای زیارتی و همچنین چگونگی جذب روحانیون معین و معینهای کاروانهای حج را به اطلاع رساند .

درادامه جناب آقای اسحاقی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان ضمن عرض خیر مقدم وتقدیر و تشکر از مسولین حج وزیارت استان اعلام نمودند حرکت جناب آقای عرب نژاد مدیر حج وزیارت استان و حضور در شهرستانهای استان حرکت بسیار جالب و پسندیده ای میباشد که می توان گفت در نوع خود حتی بی سابقه که جای تقدیر و تشکر دارد.

 اسحاقی مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان را آماده هر نوع همکاری با حج وزیارت استان علی الخصوص در بحث جلوگیری از ادامه فعالیت کاروانهای ازاد بر به عتبات عالیات دانست.

آرشیو اخبار