پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

اخبار

همایش متمرکز زائران حج تمتع سالجاری شهرستان شهربابک برگزار شد

همایش متمرکز زائران حج تمتع سالجاری شهرستان شهربابک برگزار شد

روابط عمومی حج و زیارت استان گزارش داد : همایش متمرکز زائران حج تمتع سالجاری شهرستان شهربابک  ازساعت 9 صبح روز دوشنبه مورخ 18/04/97 مصادف با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور مقامات محلی شهرستان شهربابک ازجمله امام جمعه ، فرماندار ، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهربابک و دیگر مسئولین شهرستان در سالن هنرستان شیخ احمد نجفی شهربابک برگزار شد .

در ابتدای این مراسم آقای کرم ابراهیمی نسب مدیر کاروان حج تمتع سالجاری آن شهرستان و دبیر همایش گزارشی از چگونگی ثبت نام زائران حج شهرستان ، معاینات پزشکی ، واریز قسط اول و دوم زائران وجلسات آموزشی زائران ارائه نمودند .

در ادامه حضرت حجه الاسلام والمسلمین انصاری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان شهربابک فرمودند حج برای انسان یک درس زندگی است و در این زندگی انسان نیاز به الگو دارد و ما می توانیم چندین انسان را به عنوان الگو و اسوه برای خودمان قرار دهیم که نمونه آن حضرت ابراهیم ، حضرت اسماعیل و حضرت هاجر (ع) می باشند پس شما زائران جا پای چنین انسانهای با ارزشی می گذارید ، قدر خودتان را بدانید.

 ایشان درادامه فرمودند خداوند کعبه را درسرزمین خشک و بی آب و علف و داغ قرارداد به این دلیل که وقتی حاجی پا به این سرزمین گذاشت سختی را هم تحمل نماید امام جمعه شهربابک درپایان سخنان خود با بیان خاطره ای از سردار سرلشکر شهید عباس بابائی درخصوص چگونگی تشرف این شهید بزرگوار به حج تمتع ازخداوند متعال آرزو نمودند که حج امسال در کمال آسایش وامنیت انجام گردد .

در ادامه جناب آقای محمود عرب نژاد مدیر حج وزیارت استان درخصوص مسائل حج تمتع سالجاری ازجمله طرح قربانی ،مسائل پزشکی ،مواد مخدر وعواقب ناشی از آن درخصوص دستگیری درفرودگاههای ایران و عربستان پروازهای رفت و برگشت ،هزینه های واریزی، سامانه دیجی کالا ، طرح برکت به خانه وطرح اکرام ایتام کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ودیگر خدماتی که سازمان حج وزیارت در اختیار زائران قرار میدهد توضیحات لازم را به زائران ارائه نمودند و از زائران گرامی درخواست نمودند که در این سفر معنوی سعه صدر داشته باشند و به قوانین و مقررات کشورعربستان احترام بگذارند .

جناب آقای عرب نژاد بیان نمود زائران گرامی در این سفر گرانبها ختم صلوات بردارند و برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی دعا بفرمایند.

 در ادامه جناب آقای نیک پور مدیر مجموعه کاروانهای حج تمتع و همچنین کاروان شهرستان شهربابک که در مجموعه ایشان اقامت دارند نکات لازم که زائران می بایست اطلاع داشته باشند و مواردی که در هتل رعایت نمایند را به استحضار زائران گرامی رساندند.

 در ادامه حجه الاسلام والمسلمین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان فرمودند یکی از برنامه های ائمه معصوم (ع) موقعیت شناسی بود و این برای ما زائران نیز یک الگو می باشد که موقعیت شناس باشیم. ایشان سفر حج را یک نوع تمرین برای انجام یک عمل بزرگ دانستند و درخصوص واقعه غدیر عنوان نمود حضرت نبی اکرم محمد مصطفی (ص) در غدیر خم  ، مولا علی (ع) را بعنوان جانشین خود به مردم معرفی نمود اما مردم آن را زیر پا گذاشتند و 25 سال علی را خانه نشین کردند.

  درپایان این مراسم  اعمال ومناسک حج به صورت نمادین توسط حجه الاسلام والمسلمین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری دراستان کرمان به همراهی تعدادی از زائران گرامی کاروان شهرستان شهربابک انجام گردید . ضمنا پیام نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی جناب آقای اسدی به زائران آن شهرستان توسط خواهر یکی از شهدای بزرگوار و زائر کاروان حج تمتع سالجاری قرائت گردید.

فایل پیوست

آرشیو اخبار