پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

اخبار

صدور ویزای اربعین حسینی از دوشنبه آغاز می‌شود

صدور ویزای اربعین حسینی از دوشنبه آغاز می‌شود

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فرآیند صدور ویزای اربعین حسینی(ع) از صبح دوشنبه بیستم شهریور آغاز می‌شود، گفت: سفارتخانه‌ و کنسولگریهای عراق در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز مبادرت به صدور ویزا می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ محسن نظافتی  درباره زمان و مکان  صدور ویزای اربعین حسینی(ع) در کشور اظهار کرد: طبق توافق ایران و عراق ویزای اربعین حسینی از صبح فردا (دوشنبه بیستم شهریور ماه) در چهار نقطه کشور آغاز خواهد شد.


وی ادامه داد: ویزای اربعین حسینی ابتدا در سفارتخانه‌ها و کنسولگریهای عراق در تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز صادر خواهد شد و از ابتدای مهرماه نیز 12 نقطه دیگر اقدام به صدور ویزای اربعین حسینی می‌کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه قیمت ویزای اربعین حسینی تغییری نیافته است، گفت: نرخ ویزای اربعین حسینی هم 40 دلار در نظر گرفته شده  و داشتن مدارک قانونی اعم از گذرنامه و ویزا برای زائران اربعین الزامی است.

نظافتی تصریح کرد: امسال نیز سامانه سماح به‌عنوان درگاه ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده و تاکنون 27 هزار و 300 نفر در آن نام‌نویسی اولیه کرده‌اند که از این تعداد بیش از دو هزار نفر مراحل نهایی ثبت‌نام را طی کرده‌اند که جزو نخستین دریافت کنندگان ویزای اربعین خواهند بود.

گفتنی است، سال گذشته بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر از ایران در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کردند که تخمین زده می‌شود آمار زائران اربعین حسینی امسال، افزایش داشته باشد.

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
آرشیو اخبار